Bądź na bieżąco
Obserwuj nas
Kontakt
YouTube Aerosol

Stabilny rozwój, rekordowe wyniki i inwestycje w przyszłość.

Rozmowa z Pawłem Wagnerem – Dyrektorem Operacyjnym w Aerosol Service.

Jakie wydarzenia i sukcesy wyróżniały ostatni rok w firmie Aerosol Service?

Miniony rok cechował się znaczącym wzrostem operacyjnym i finansowym, mówiąc wprost był to rekordowy rok pod każdym względem. Co ważne, stabilny trend wzrostowy utrzymujemy już od wielu lat, co umacnia naszą pozycję w branży i pokazuje, że poprawnie obraliśmy kurs. Jednak oprócz korzystnych liczb mamy też zrealizowane ważne projekty infrastrukturalne, jednym z kluczowych była wymiana całej nawierzchni na placach manewrowych wraz z instalacją deszczową. Odbyło się to bez wpływu na bieżącą produkcję. To był pracowity i pełen wyzwań rok na którego sukces pracowaliśmy wszyscy. 

Jakie są plany inwestycyjne firmy na nadchodzący rok?

Tak naprawdę przyszły rok to początek szerszych zmian w obszarze strategicznych inwestycji technologicznych, zakrojonych na lata 2025-2027. W ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) na lata 2021-2027 zaczynamy od wdrożenia w pełni zautomatyzowanej linii produkcyjnej, co nie tylko poprawi efektywność oferowanych procesów, ale przede wszystkim sprawi, że będą one znacząco obniżać zużycie energii pierwotnej. Energii, którą w ramach budowy farmy fotowoltaicznej, będziemy w co raz większym stopniu pozyskiwać z odnawialnych źródeł. Rok 2025 to również wiele innych inwestycji proekologicznych które podejmujemy w ramach FENG, min. wymiana kompresorowni, instalacja systemu pomp ciepła obejmującego swoim zakresem grzanie i chłodzenie wody procesowej. To rok zmian w celu dalszego obniżanie naszego śladu węglowego.

Jak wygląda plan modernizacji infrastruktury?

Priorytetem jest zwiększenie efektywności operacyjnej poprzez modernizację infrastruktury produkcyjnej. Rozpoczęliśmy prace nad zwiększeniem wydajności zakładu do poziomu 150 milionów jednostek rocznie. W tym roku przekroczyliśmy poziom 65 milionów produktów. 

Jakie kroki podejmuje firma w kierunku automatyzacji?

Praktycznie przechodzimy rewolucję na każdym polu funkcjonowania, zaczynając od komunikacji, poprzez procesy wytwarzania, logistyki, skończywszy na analityce. Celem jest stworzenie procesów zwinnych, elastycznych, bezobsługowych i pozwalających na szybką adaptację do zmiennych potrzeb rynku. We wszystkich z wymienionych działań jest jeden punkt wspólny: robotyka, automatyzacja oraz sztuczna inteligencja odmieniana przez wszystkie przypadki. 

Czy poza inwestycjami w park maszynowy firma inwestuje również w rozwój pracowników?

Rozwój kompetencji pracowników jest nieodzownym elementem naszej strategii. Inwestujemy w zaawansowane szkolenia specjalistyczne, m.in. z zakresu robotyki i automatyki dla działów inżynieryjnych, ale również w szkolenia kompetencji miękkich w ramach wsparcia ścieżki kariery dla pracowników. W najbliższym roku planujemy rozbudowę przestrzeni biurowej dla pracowników działów okołoprodukcyjnych wraz z modernizacją zaplecza sanitarno-socjalnego . Nowe przestrzenie pozwolą realizować zadania w jeszcze bardziej komfortowych warunkach. 

Jakie są długoterminowe plany rozwoju?

Nasze 3 letnie plany potrafią przyprawić o zawrót głowy niejednego managera, natomiast one są już skrystalizowane i wchodzą w fazę realizacji, co nie oznacza oczywiście że spoczniemy na laurach. Obecnie pracujemy and rozwojem strategii na lata 2027-2030 ale to pozwolę sobie, zachować jeszcze w tajemnicy. Jedno jest pewne, widzimy siebie w przyszłości wyraźniej niż kiedykolwiek. 

Jak wykorzystujecie sztuczną inteligencję w firmie?

Sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w naszych procesach, wspierając automatyzację obsługi klienta i zarządzanie dokumentacją. Planujemy jej dalsze wdrożenie w obszary systemowe i analityczne. 

Co sprawia, że firma odnosi sukcesy na rynku?

Ludzie, doświadczenie, dywersyfikacja, dalekowzroczność, innowacyjność  i jak to zwykle bywa odrobina szczęścia. Jesteśmy zespołem młodym, żądnym wyzwań i sukcesów, który nie widzi przeszkód, a tylko i wyłącznie szanse.

Zobacz pozostałe aktualności

Zobacz inne artykuły

Przeczytaj na naszym blogu

2025-06-25
Użyj ponownie i napełnij: nowy rozdział w opakowaniach aerozolowych
Gwałtownie rosnąca produkcja jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych i przeciążenie zdolności świata do radzenia sobie z nimi sprawiły, że zanieczyszczenie plastikiem stało się jednym z najważniejszych problemów środowiskowych. Presja na podjęcie działań przeciwko zanieczyszczeniu plastikiem jest powszechnie rozumiana, a wiele organizacji zobowiązało się do tworzenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Recykling jest istotny, ale to tylko […]
2025-06-06
Bezpieczeństwo produktu to fundament: rozmowa z Mileną Nowosielską-Dasyuk- Pełnomocnikiem ds. Systemu Zarządzania Jakością w Aerosol Service
Co oznacza dla Aerosol Service pojęcie „bezpieczeństwo produktu” i jak definiujecie je w praktyce? Milena Nowosielska-Dasyuk: Bezpieczeństwo produktu to dla nas nie tylko spełnienie norm – to kultura organizacyjna. W ramach naszej Polityki Jakości propagujemy kulturę bezpieczeństwa produktu na każdym szczeblu firmy, opierając się na wspólnych wartościach, postawach i zasadach. To podejście jest integralne dla […]
2025-06-02
Aerosol Service dołącza do BAMA – nowy rozdział w międzynarodowej współpracy branży aerozolowej
Nasza firma oficjalnie dołączyła do grona członków British Aerosol Manufacturers’ Association (BAMA), jednej z najbardziej wpływowych organizacji branżowych w Europie. To strategiczne partnerstwo otwiera przed nami nowe możliwości współpracy, wymiany wiedzy oraz aktywnego udziału w kształtowaniu przyszłości rynku aerozolowego. Czym jest BAMA? BAMA (British Aerosol Manufacturers’ Association) to brytyjskie stowarzyszenie zrzeszające ponad 90 firm z […]
Aerosol & Liquid Manufacturing  Aerosol & Liquid Manufacturing